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Wenn ihr meine Arbeit schätzt, könnt ihr gerne später wieder kommen und mir einen Kaffee ausgeben oder Feedback dalassen 😊
Unterstützte Karten (Stand März 2025):
-Beaverfield
-Bieberfelde
-Brandstedt
-Lankreis Bieberfelde
-Linzing
-Lüdenscheid
Wie nutze ich die Modifikation?
-sie sollte vor anderen Mods geladen werden (im Modlauncher braucht sie die niedrigste Zahl)
-durch drücken von F6 wird das neue Terrain auf aktiv geschaltet. Drückt man nochmal F6 wird das Terrain komplett entladen und neu generiert.
Das Terrain wird mit Mapscript während des Spielstarts generiert (aus vorgefertigten Assets).Es wäre auch möglich es direkt in die Map einzubauen...
Es sind auch ein paar Editortools dabei. Diese sind noch nicht ganz fertig (vor allem beim schließen der Terrain Tools kommt es öfter zu abstürzen). Ich übernehme keine Haftung für entstehende Schäden. Tutorials kommen dann auch irgendwann.
Viel Spaß. Über Feedback würde ich mich freuen.
Wichtig Multiplayer: alle Mitspieler müssen die gleichen Mods geladen haben,sonst kommt es zu Prüfsummenfehlern. Solltet ihr die Mod nicht brauchen,eure Mitspieler aber schon, so könnt ihr die Mapscript.json umbenennen. Dadurch wird dann nur bei euch kein neues Terrain erzeugt.
Wichtig Modder: Mapscript unterstützt Hot-Reload, ihr könnt die Scripte also modifizieren und neu laden während das Spiel läuft. Das geht in Lüdenscheid über "Reload Ms Scrpts". Nutzt ihr andere Mods,so braucht ihr eventuell den Mod "Mapscript Debugger Tools",der den "Reload Ms Scripts" Button hinzufügt.
English: If you want to support me, you can come back later to buy me a coffee or leave some feedback in the comment section ❤️
Supported maps (from mod versions released before March 2025):
-Beaverfield
-Bieberfelde
-Brandstedt
-Lankreis Bieberfelde
-Linzing
-Lüdenscheid
How to use the mod:
-you may launch it with a pretty low number (lower as all other mods). The reason why you should do it, is that it uses a later version of a pretty old plugin - the mod order decides which Plugin is loaded first.
-by pressing the button F6 the new terrain gets activated. If you press F6 again, the whole terrain will be unloaded and rebuilded from scratch - so just remember to press the button F6 if you are in trouble
-the terrain will be generated at gamestart by Mapscript. It uses pre-generated assets, which are height map,color map and texture maps.
There are also some editor tools included,however they tend to crash rarely... mostly at shutdown A fix will be released soon. I disclain for any damage caused. Tutorials are comming soon.
Important Multiplayer: all players need to have same mods loaded else they ll face a crc-error. If you dont need this mod, but your mates do - you may just rename the Mapscript.json file. This way my scripts wont do anything at all
Have fun. I greatly appreciate feedback ❤️
Installation Instruction:
You can use drag and drop to install this modification. If everything is working fine you can just skip this text. In case you face problems try this:
unpack the *.zip file into your Installationpath+data:
(note that em5 and qsf folder are also in this direction)
The mod launcher itself installs mods always to this direction:
%AppData%\Promotion Software GmbH\EMERGENCY 5\mods
-> you might delete the kc_mappack_1 here
Note that this fixes some bugs when your User Name contains some umlauts like äüö
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Version 1.0.1
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KillerConsti -
7. März 2025 um 10:24 -
43,96 MB -
14 Downloads
The version 1.0.1 should improve the installation progress.
-added image magick *.dlls which will be automaticly moved into your installation direction (via editor_tools_dll_mover) -> this will hopefully reduce failed to load messages
-forcefully shutdown editmodes when using Terrain Tools in Editor -> less crashes
->added a refresh Material Property to kc_terrain::TerrainComponent ->untested but if it works, it will be faster then unloading and loading terrain
Some changes were made due your great Feedback
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