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Blender Export Fehlermeldung

  • Das_Freddi
  • 28. Juli 2024 um 23:18

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  • Das_Freddi
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    Das_Freddi
    • 28. Juli 2024 um 23:18
    • #1

    Hallo Freunde,


    Ich bin derzeit dabei, mich in Blender reinzuarbeiten und komme auch mittlerweile relativ gut voran. Nur leider stehe ich derzeit vor einem Problem mit dem v3o-Export/Import.

    Python:

    Traceback (most recent call last):
    File "...\Blender\4.0\scripts\addons\io_scene_v3o\export_v3o.py", line 563, in _write write_file(full_path, obs, depsgraph, scene,
    File "...\Blender Foundation\Blender\4.0\scripts\addons\io_scene_v3o\export_v3o.py", line 255, in write_file polygons[totpolys+1] = [pverts[0]+totverts+1, pverts[1]+totverts+1, pverts[2]+totverts+1, materials[p.material_index].name] AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'name'

    Ich bin etwas unsicher, was die Fehlermeldung mir konkret mitteilen möchte. Kann mir da jemand helfen? Danke vorab.

  • Antiphon
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    • 29. Juli 2024 um 00:09
    • #2

    Das Plugin ist nur für die 3.X Versionen von Blender konzipiert. Bei 4.0+ gibts Probleme.

  • Das_Freddi
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    Das_Freddi
    • 29. Juli 2024 um 00:15
    • #3

    Ist das ein Problem, das noch angegangen wird oder bleibt der Stand wie er ist und ich muss auf 3.X zurückgehen?

  • Antiphon
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    • 29. Juli 2024 um 00:40
    • #4

    Wenn ich in den nächsten Monaten irgendwann Zeit finde wird es vielleicht mal angegangen, aber sicher nicht in den nächsten Wochen.


    Grundsätzlich ist der Source-Code offen, kann jeder der möchte entsprechend anpassen.

  • Online
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    • 23. August 2024 um 05:26
    • #5

    Hi there, I got same problem with 4.2+ version.

    It will show a error information when I try to export as v3o model:

    Spoiler anzeigen

    Python: Traceback (most recent call last):
    File "C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\4.2\scripts\addons\io_scene_v3o\export_v3o.py", line 745, in _write
    write_file(full_path, obs, depsgraph, scene,
    File "C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\4.2\scripts\addons\io_scene_v3o\export_v3o.py", line 556, in write_file
    fw("SRF, {texName}, 0, 0, 0, {texFile}, 517, {transparent}, 0, 0, {shadows}, 0, {backface}, 0, 0, 0, 0, 0, 0\n".format(
    UnicodeEncodeError: 'latin-1' codec can't encode characters in position 5-6: ordinal not in range(256)

    I'm using 4.2 version of blender, and 2.0.0 version of v3o plugin. (I also tried export with "3.3 - Stable - LTS" version of Blender and old version of v3o plugin before, but it still show the error information.)

  • Antiphon
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    • 24. August 2024 um 11:43
    • #6

    The plugin doesnt support characters which are not part of the ansi/latin-1 set. If possible, try changing material and texture names accordingly.

  • Online
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    Kommandant TPKD#1331
    • 24. August 2024 um 13:30
    • #7
    Zitat von Antiphon

    The plugin doesnt support characters which are not part of the ansi/latin-1 set. If possible, try changing material and texture names accordingly.

    Thanks for the answer! I noticed one of the material were named with chinese charaters, so I changed it to letters, but when I tried to export it again, it showed me another error information:

    Spoiler anzeigen

    Python: Traceback (most recent call last):
    File "C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\4.2\scripts\addons\io_scene_v3o\export_v3o.py", line 745, in _write
    write_file(full_path, obs, depsgraph, scene,
    File "C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\4.2\scripts\addons\io_scene_v3o\export_v3o.py", line 290, in write_file
    polygons[totpolys+1] = [pverts[0]+totverts+1, pverts[1]+totverts+1, pverts[2]+totverts+1, materials[p.material_index].name]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'name'

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    • 24. August 2024 um 13:33
    • #8

    are all material slots of the objects filled with a material, seems there is a material slot without a material assigned

  • Online
    Sunshine Akira
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    • 24. August 2024 um 16:18
    • #9
    Zitat von Antiphon

    are all material slots of the objects filled with a material, seems there is a material slot without a material assigned

    It's really appreciate for your patiently answer.:)

    I don't know why, since I restart my computer, I can't import v3o file into Blender anymore, it will show me a error information when I import a file:

    Spoiler anzeigen

    Python: Traceback (most recent call last):
    File "C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Blender Foundation\Blender\4.2\scripts\addons\io_scene_v3o\import_v3o.py", line 311, in load
    links.new(node_texture.outputs[0], nodes.get('Principled BSDF').inputs[0])
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'inputs'

    I'm sure both Blender (4.2.1 LTS) and v3o plugin (2.0.0) are the newest version.

  • Antiphon
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    • 24. August 2024 um 16:49
    • #10

    were you able to import files before restarting with the same plugin and blender version?

  • Online
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    • 24. August 2024 um 17:03
    • #11
    Zitat von Antiphon

    were you able to import files before restarting with the same plugin and blender version?

    Yes. It works normally before the restart, but after I restart the computer, it start to show me the error information when I tried to import files.

    I also tried to the change the Blender and plugin's version back to 3.0, it still can work, though I can continue to edit with 3.0 version, but I still want to try out 4.3+ version.:)

  • Antiphon
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    • 24. August 2024 um 17:12
    • #12

    What does it say for you in this field for the standard material?

  • Online
    Sunshine Akira
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    • 24. August 2024 um 17:29
    • #13
    Zitat von Antiphon

    What does it say for you in this field for the standard material?

    Thanks for your reminding, I found it was because the language of the Blender, when I try to import files with a language setting that isn't a part of ansi/latin-1 (Such as Chinese or Japanese), it will show the error message. But works normally with English setting.

    Now I can continue to edit with English version of Blender, thank you for your help!^^

    2 Mal editiert, zuletzt von Sunshine Akira (24. August 2024 um 17:50)

  • Antiphon
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    • 24. August 2024 um 18:09
    • #14

    Yeah, the problem is that the language setting needs to be compatible with EM4, havent found one yet that can do everything..

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